Granada

 2011.01.25. 10:06

 Aki nem látta Granadát, nem látott semmit - tartja a spanyol mondás. És milyen igaz, Granada valóban gyönyörű város, elsősorban az Alhambra miatt, ami egy mór palota és erőd, melyet az 1200-as években építettek..

Pénteken este 10-kor érkeztünk meg kb. 190-en az ifjúsági szállóba, ami sajnos a város szélén volt. Jucival és Barbival, két magyar barátnőmmel voltunk egy szobában.. Innen kis pihenés után vacsoráztunk majd buliba mentünk, ami nagyon jó volt, mert végre nem ugyanazokon a helyeken voltunk, hanem egy discoban, ami úgy nézett ki, mint egy színház belül. Mondanom sem kell, szinte mindenki jött az Erasmusok közül, jól éreztük magunkat.

Másnap pár óra alvás után indultunk az Alhambraba. Csoportokba osztottak minket, volt aki vasárnap nézte meg, mi szombaton. Kicsit sajnáltam, h alig adtak időt, így nem tudtunk sokat nézelődni, egy egész napot el lehetne tölteni ott.. Az épületek csodálatosak, meg az egész hangulata elvarázsolt, mintha nem is Spanyolországban lennénk. Az épületek mellett gyönyörű kerti részek is vannak és mindenhol csobog valami kis patakszerű vagy egy szökőkút. Ahogy lenéztem az Alhambrából az egyik oldalon, úgy éreztem mint Marokkóban, nagyon hasonló házakat láttam, csak nyilván nem omladoztak annyira. Másrészt Marokkóban csak bekukucskáltunk a mecsetekbe és ilyesmi muszlim helyekre,itt pedig körbejárhattunk belülről is az Alhambra egyes részeit.. Az idő kicsit hűvös volt - a közeli magas hegyek miatt, de nagyon szép napsütéses. 

Ezután a Parque de las ciencias-ba mentünk, ami a tudományok parkját jelenti magyarul. Itt kb. 3-4 óránk volt. Nagyon érdekes hely, csak én személy szerint nem azért mentem Granadába és még lett volna rengeteg más érdekesség a város történelmével, látnivalóival kapcsolatban, múzeumba vagy kiállításra meg mindenhol lehet menni. Szóval itt megtudtam a tömegem a Marson, Plútón, stb.. A Jupiteren ha jól emlékszem 120 kg körül lennék :) Voltunk planetáriumban, nagyon szép volt csak kicsit álmosító: egy bácsi elkezdett mellettünk horkolni, amig fel nem ébresztették.. Ide külön jegy kellett volna, de nekünk sikerült besurrannunk.. Voltunk még pillangóházban és kipróbáltunk érdekes játékokat, egy robottal is szórakoztunk..

Este ismét buli volt, de én inkább a hétfői vizsgám miatt kihagytam és inkább aludtam. Még így is fáradt voltam másnap, akkor várost néztünk és ettünk. Beültünk churrosozni, aztán felmentünk egy kisebb kilátóhoz ami az Alhambra-ra nézett. Nem látszott sok, főleg nem a mögötte lévő hegyek, mert borult idő volt és havazott. Ezután tapasoztunk, a granadai tapas nagyon híres, valóban finom volt. Négyen rendeltünk egy tál tapast és négyfelé osztottunk a szendvicskéket, így mindenki megtudta kóstolni. Volt karamellizált hagymás vmilyen camambert szerű sajttal, lazaso

 

A bejegyzés trackback címe:

https://evelinhuelvaban.blog.hu/api/trackback/id/tr402611771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása