Végre ismét hétvége

 2010.09.18. 11:25

 Az elmúlt héten nem nagyon jutottam odáig, hogy jelentkezzek, de most pótolom.

Az előző szombat volt talán az eddigi legjobb napom itt. Délelőtt kialudtuk magunkat aztán mentünk az óceánpartra. Útközben vettük egy labdát, egy rózsaszín Hello Kitty-st mert az volt a legolcsóbb... Érdekesen néz ki, de a célnak tökéletes. Aztán labdáztunk és ugráltunk a hullámokban a többiekkel. Azért az óceánban labdázni teljesen más, mint egy medencében.. Néha akkora hullámzás volt, hogy teljesen ellepett a víz, egész délután fülig ért a szám.. Este pedig szülinapi bulira voltunk hivatalosak, az egyik német lány lakásába. Itt is nagyon sokan voltunk, tinto de veranot ittunk és beszélgettünk, aztán átmentünk egy bárba táncolni.. Rengeteget beszélgettem, főleg a német lányokkal, de megismertem sok új embert is.. mi hamar hazamentünk - fél 5 körül. A többiek csak reggel. Hát igen, itt teljesen más az életritmus, teljes időeltolódásban élnek az emberek.. Nehéz hozzászokni.

Vasárnap átköltöztünk a szomszéd házba, minden simán ment, a probléma csak annyi volt, hogy itt nem volt internetünk. Az előző házban lévő internethez csatlakoztunk, de mivel az nagyon lassú volt, ezért szenvedtünk, ha beszélni akartunk valakivel, folyton megszakadt a kapcsolat. Most Dórival és Lukassal, egy cseh sráccal lakunk egy házban. Azért költöztünk át, hogy saját szobánk legyen, a másik házban ketten voltunk egy kis szobában, így valóban sokkal kényelmesebb.. Később még biztosan jönnek mások is, mert van még 3 üres ágy. A szobám nagyon egyszerű, de nekem tetszik, vasárnap minden a helyére került és takarítottunk is sokat, igaz az előző lakók teljesen tisztán adták át nekünk a házat. 

Hétfőn estefele elmentünk egy tapas barba. Az egyik német srácnak volt a szülinapja és ott voltunk vagy 30-an külföldiek. Én szinte végig egy szlovák lánnyal és sráccal, Dórival, a cseh lakótársunkkal ültem egy asztálnál, később csatlakozott egy német fiú, akinek a szülei oroszok, csak ő már Németországban született.. Meg is jegyeztük, hogy mi vagyunk a kelet-európai asztal.. Jól éreztem magam, ittam tinto de verano-t ( ami citromos üdítő+ vörösbor) és ettünk tapast. A tapas tulajdonképpen egy kis szendvics, rengetegféle töltelékkel lehet kérni, amit a sörük mellé esznek a spanyolok. Négyen vettünk egy nagy tállal és kaptunk hozzá savanyúságot, olivabogyót, és sok csipszet. A kis bagettecskék között volt rákos, mindenféle tengeri halas, lazac, stb., de sült paradicsomos, sonkás, valamilyen burgonyakrokettes is. Nagyon tetszett az egésznek a hangulata, tele volt a hely beszélgető fiatalokkal.. Nem ez volt az utolsó tapasozásunk, az biztos! :) 

Aztán a hétköznapokon nem történt semmi különös, sokat tanultunk a nyelvtanfolyamon. Már csak jövőhéten lesznek órák, és pénteken lesz a vizsga. Választhattunk egy témát, én két német lánnyal közösen a flamencot fogom bemutatni, prezentálni.. Kicsit félek tőle, de már nagyjából készen vagyunk, csak meg kell tanulni a szöveget. Tegnap az egész spanyolóra alatt történeteket kellett mesélnünk egymásnak négyes csoportokban, pl. meséljük el a legutóbbi rémálmunkat vagy álmunkat, egy otthoni balesetet, vagy mi szerettünk volna lenni, mikor kicsit voltunk. Nagyon nehéz beszédben alkalmazni a különböző múltidőket, el is fáradtam rendesen. 

A szokásos heti bevásárlásunkat csütörtökön intéztük most, úgyhogy tele van a hűtő! :) Vettem sok gyümölcsöt és zöldséget is, meg fagyasztott dolgokat, halrudacskát és valami sonkatekercset is, amit ki kell sütni a sütőben. Gyakran eszünk zöldséglevest, mert nagyon gyorsan kész van a fagyasztott zöldségkeverékből.. 

Az idő sajnos itt is kezd hűvösebb lenni. Reggelente már egy vékonyabb kabátot is fel kellett venni.. Most is egész hűvös van, olyan 22 fok körül, nem nagyon süt a nap, de remélem délutánra jó idő lesz, akkor kicsit úszok a medencénkben. Úgy volt, hogy megyünk az óceánhoz, de így hogy nincs olyan meleg, nem vágyom annyira. Holnap lesz egy találkozó az itteni Erasmusos diákok között és a Sevilla-ban tanuló diákok között a parton. Ez is az időjárástól függ, hogy megyek-e.. Jó lenne még egy kis nyár! 

Tegnap találkoztam egy belga lánnyal, nagyon szimpatikus, csak sétálgattunk a városban. Már egy ideje beszéltük neten, hogy találkozunk, de csak most sikerült összehozni. Hazafele menet bementem az egyik bevásárlóközpontba, aminek az alsó szintje tulajdonképpen könyvesbolt. Leárazták a szótárakat, így nem hagytam ki az alkalmat, és vettem egy spanyol szótárt, egy kisebbet, egynyelvűt természetesen. A netes szótárral már annyi mindent fordítottam félre.. végre ennek is vége. 

A héten egyébként felfedeztük az egyetem könyvtárát. Sajnos üzleti spanyolos könyvet nem találtam, pedig azért mentem volna, valószínű azért, mert a humános szakok könyvtárában voltam, nem pedig az üzleti karén.. Kihoztam egy viszonylag rövid spanyol regényt, aminek értettem a címét és pár mondatot a hátulján lévő leírásból.. Pár oldalt beleolvastam, de nem nagyon értem még sajnos! De azért próbálkozom. Kihoztam egy angol könyvet is, nagyon jónak tűnik és már a negyedéig el is olvastam. Már hiányzott az olvasás, nem hoztam magammal könyvet, vagyis csak Márai Füves könyvét. 

Remélem otthon is minden jól megy, nagyon hiányzik az egész család meg a barátnőim is. Próbálom figyelni a híreket, az itteni híradót is nézem néha.. Némelyik filmre lehet spanyol feliratot tenni, nagyon jó, így egész sok mindent megértek a tv-ben! :) 

Most megyek csinálok valami ebédet.. majd még írok, biztos több érdekesség lesz, ha elkezdődik a suli októberben. 

Címkék: kaja könyvek tapas nyelvtanfolyam

A bejegyzés trackback címe:

https://evelinhuelvaban.blog.hu/api/trackback/id/tr482305031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása