Portugáliai kirándulás

2010.11.08. 22:43

Tegnap este fél 10 körül értünk haza Portugáliából. A 4 napon át tartó kirándulás szuper volt, a vasárnapot leszámítva végig sütött a nap, szuper meleg volt, hiába mentünk északabbra.

Csütörtök reggel 5-kor indultunk, 25-en egy nagy buszban, tehát kényelmesen elfértünk. Első állomásunk Lisszabon volt, 9-10 körül érkeztünk meg. Az addig tartó úton nem sokat láttam, mert végigaludtuk, meg az autópálya amúgy sem érdekes. Először a Belém-nek nevezett részt néztük meg, mely egy viszonylag szélső, de nagyon szép rész. A Tejo folyó partján fekszik, mely valójában inkább óceán, szép kékeszöld és még medúzákat is láttunk benne. Itt megnéztük a folyóparton lévő erődöt, a Torre de Belém -et mely valójában világítótoronyként szolgált vagy valami olyasmi - a tanár elmondás alapján legalábbis, és Lisszabon egyik legfontosabb jelképe.. volt itt egy templom is, de nem mentünk be.

Második állomásunk a mindössze 30 km-re lévő Sintra volt. Itt muszáj megjegyeznem, hogy ez a város tetszett a legjobban, na igen, a portugál királyok is szívesen töltötték itt idejüket, mert a nyári melegben egy kis enyhülést adtak a hegyek :) Illetve láttam egy házat, ahol egy ideig Andersen, a meseíró élt meg Bryon angol költő is kedvelte a várost.. Leginkább Szentendréhez tudnám hasonlítani a hangulatát, plusz még jönnek hozzá a hegyek kastéllyal és a mór várral. Sajnos nem volt időnk felmászni a kastélyhoz, de tényleg gyönyörű hely..

Innen a közeli Cascais-ba mentünk, ami egy nyaralóváros, üldögéltünk a sziklákon és sétáltunk a városban, de nem időztünk sokat, mentünk Estorilba, ahol egy szuper óceánra néző 3 csillagos szállodában szálltunk meg.. Este megnéztük az itt található kaszinót, mely a legnagyobb Európában.. én nem igazán szeretem a kaszinókat. Igaz még csak csütörtök este volt, de elég sokan voltak benn, nagyjából elegánsan míg mi csak kis túrista módra, eléggé feszengtem. Nem játszottam :) de sokan otthagytak pár eurót. Jah igen, és vacsoráztunk egy kis étteremben, igaz én csak pizzát, de egyszerűen a halakkal nem tudok jól lakni :) és drágább is.

Másnap megreggeliztünk - vagyis úgy tele ettük magunkat, ahogy csak tudtuk. Felvágott,sajt, zöldségek, gyümölcsök, kávé, müzli, joghurt, forrócsoki... közben pedig az óceánra nézett a teraszunk, el voltunk kényesztetve..

A pénteki napot a legkisebb fővárosban, Lisszabonban töltöttük. Besétáltuk a város érdekesebb részeit :) megnéztünk egy templomot, ami különleges volt a spanyoloknak, mivel román stílusban épült és Spanyolo.ban nem jellemző..Voltunk a São Jorge kastélyban, azt hiszem ez Szent György lesz magyarul. A város 7 dombra épült, ez a legmagasabban volt, elég volt felmászni. De ennek köszönhetően innen be lehetett látni a város nagy részeit. Azután sétálgattunk az Alfama nevű városrészben, mely az óváros tulajdonképpen, és felmentünk a Barrio Alto-ba, ami Lisszabon belvárosa, jó magasan. Ide a tipikus sárga villamossal mentünk, mert elég meredek volt. Miután a tanár elmondta milyen tipikusak ezek a régies villamosok, elmeséltem neki, hogy Budapesten nekünk is sárgák a villamosaink és eléggé hasonlítanak :) csak hogy ne legyen már annyira egyedi..

Este kb. 4 órát buszoztunk, mire Portóba értünk. Portó szintén nagyon fontos város,nem csak a bora miatt :) hanem a portugál ipar ezen a környéken koncentrálódik. Itt is egy szép hotelben szálltunk meg:) másnap bejártuk Portót, sajnos itt már kicsit borongós időnk volt, de nem esett az eső. Egy borkóstolással egybekötött múzeumlátogatáson vettünk részt, nagyon érdekes volt ( és angolul, lehet ezért értettem belőle többet). Megtudtunk, hogy a portói boroknál nem nagyon van évjárat, mert a régi, nagyon jó termésű szőlőből készült borokat hígítják, hogy friss ízű legyen. Ezek a borok 20% alkoholtartalmúak, mert brandy-t is tesznek beléjük. Vannak az 1800-as éveskből is borok, az idegenvezető szerint egy két évszázadban egyszer van hihetetlen finom szőlő, és ezek azokból az évekből valók. A fiúk rögtön kérdezték mennyibe kerül egy, melyre a válasz: üzleti ajánlatott kell tenni a tulajdonosának, kb. 1500 eurótól kezdődhet 1 üveg borra. Nem semmi. :) Vettem volna egyet apának a szekrénybe, csak hát nem annyira szereti az édes borokat!

A kisérő tanárunk, Javier egyébként ismeri a tokaji bort, majd akarok neki hozni, ha hazamentem. Az estén szabad volt, páran buliztak, én az egyik német lánnyal beszéltem ki a szocializmust,nácizmust, háborúkat Németo. és Magyaro. szemszögéből. A nagypapája náci volt, amíg katonának nem állt, azután kiábrándult. Mindenestre érdekes volt..

Vasárnap reggeli után indultunk haza. Egy helyen álltunk meg szétnézni, Fatima-ban, mely egy zarándokhely. Nem semmi, hogy megjelent ott egy szent és ezért az emberek tucatja megy el ide és csúszik a földön ( csak ennyit láttam.. ). Azért álltunk meg, mert a turizmus érdekes formája ez is ( és a kirándulás lényege mégiscsak a turizmus különböző tipusainak megismerése volt..).

Összefoglalva, szuper hétvégém volt, melyhez anyagilag jelentősen hozzájárult a suli :). Most visszacsöppentem kicsit a sulis életbe, prezentációt készítünk holnap,nagyon nehéz plusz készülök a következő hosszú hétvégémre, Angliába. Azért nem kell sajnálni.. :D

Jövőhét közepe felé újra jelentkezem, beszámolok mi történt Angliában :)

Címkék: bor de portugália lisszabon sintra belém portó torre estoril

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.