Bejegyzés az óráimról

 2010.10.21. 18:29

 Elöljáróban érdemes megemlítenem azt, hogy az Erasmus program lényege, hogy hála az egységes európai tanulmányi rendszernek, minden országban hasonlóak a tárgyak és ugyanazt kellene tanulnunk külföldön, amit otthon.. Ez az én esetemben kicsit sem így van, néhány első és másodéves tárgy itt is ugyanaz (persze, hogy a tematikájuk 70 vagy 80 %-a ugyanaz-e, azt már nem tudom) de a harmadéves tárgyak közül semmi sincs, ami ugyanazt takarná. Itt nincs is ilyen szak, hogy nemzetközi gazdálkodás, valami gazdálkodási és menedzsmenthez hasonló,illetve számvitel vagy turizmus képzés van. Így olyan tárgyakat tanulok itt, amilyeneket csak akarok, nem tudom őket otthon elismertetni, tehát ha akarnám, pl. fizikát is tanulhatnék.. persze maradok az üzleti tárgyaknál. Az otthoni sulimban megengedték a tanárok, hogy egyéni beszámolási rendet kérjek, és ne járjak be az órákra, aztán majd ha hazamegyek, levizsgázok a tárgyakból. Érdekes lesz azért.. De mindent megteszek majd, szerintem meg tudom csinálni. Szóval a tárgyak kiválasztásánál annyi volt számomra a lényeg, hogy minimum 30 kreditem legyen. Még nem adtam le ezt a papirt, de szerintem már nem változtatom meg, így a tárgyaim :
Espanol (nivel B2+)
Economía de la Union Europea
Distribución Comercial
Geografía turistica de Europa
Inglés para el turismo
Business Communication 2.0

Kaptam 6 kreditet a spanyol nyelvtanfolyamért, igy a 30 helyett 40 kreditem van kb, ezért lehet megkérem az egyik tanárt, hogy engedje meg, hogy kihagyjam a vizsgát és a tárgy felvételét, de a csoportmunkákban meg részt vegyek. Vagy lehet felveszem, nincs mit veszteni, a lényeg, hogy 30 kreditet megcsináljak valahogy. :) 

Egyébként teljesen mások itt az órák, mint otthon. Egyrészt ez jó is, másrészt sokszor káosz van az órákon.. Az első különbség, ami jelentősen megkönnyíti a dolgokat: itt nem kötelező a részvétel (még a gyakorlatokon se), hanem a jegy egyik részét adja, általában 20 %-át. Ez azt jelenti, hogy minden tanár megállapít egy x óraszámot, általában 4-et, amit lehet hiányozni igazolás nélkül, és ha max. ennyit hiányzunk csak, már van 20%-unk. További 10-20 %-ot ér az, hogy hozzászóltunk az órához és csináltunk valamit.. minden órán vannak otthoni feladatok, ez 30-40 % és további 30-40 % a vizsga. Itt 10-ig van az osztályzás és tantárgytól függ, de általában 5-öst kell elérni (vagyis 50%-ot) ahhoz, hogy teljesítsük. Van, ahol 6-ost, de nekem szerintem mindegyik tárgyból 5-ös kell csak. Ez csak az én véleményem, és még nem is láttam vizsgát, de szerintem itt sokkal könnyebb átmenni, mint otthon (mármint a spanyoloknak) és az órák korántsem olyan kemények, mint az otthoniak. Nyilván, számomra pont elég nehéz, mert még mindig nem értek mindent, max. a felét, vagy 60 %-át szoktam megérteni egy-egy órának. Néha egyszerre beszél 5 ember, na akkor semmit sem értek.

Most írok konkrétan az óráimról..

Az első, a spanyol óra heti kétszer van, továbbra is sokat beszélünk, de rengetegen vagyunk, így már nem olyan jó.. Lesz belőle szóbeli vizsga , meg írásbeli is, de így könnyebb megcsinálni, mintha csak egy nagy vizsga lenne. Meg ugye itt is csak 20% az, hogy ott vagyok az órákon, 10 , meg hogy aktívkodok.. 

Az Economía de la Union Europea, az Unió gazdaságáról szól, elég nehéz az anyag, de tanultam már szinte az egészet más tárgyakból otthon, ezért "csak" át kell fordítani spanyolra, nem ismeretlen az egész.. Így azért könnyebb. Hetente kétszer van, és minden hétre új prezentációt kell készíteni csoportokban, ha akarjuk. Ha megcsináljuk, akkor a végén lehet nem kell vizsgáznunk. Nagyon rendes a tanár, örül neki, hogy próbálkozunk a spanyol beszéddel, de azt is megengedte, hogy angolul beszéljen az, aki nem akar még spanyolul.. ( számomra ez érthetetlen, de mindegy. ) Én az első körből kimaradtam most, mert pont Sevilla-ban voltunk, de jövőhéten mi is prezentálunk, két uniós külső politikát kell összehasonlítani, nem tudom pontosan még.. A spanyolok nem vitték túlzásba a prezentációkat,tele rakták a diákat szöveggel és ugyanazt elolvasták. Volt egy két ember, aki fejből mondta, de a többség ki se nézett a papírjából.. De azt mondta a tanár elsőre még nem baj, csak legközelebb legyenek természetesebbek. Szóval ez az óra szerintem tökeletes arra, hogy gyakoroljam a beszédet és a szókincsem is bővüljön..

Distribución Comercial, ez arról szól, hogyan jut a termék a fogyasztókig, heti 3szor van, azt hittem nagyon kemény lesz.. Igaz, hogy van mit szótároznom, de maga az óra nem túl kemény, a tanár másfél óra alatt 5 diát mond el, így hiába megy néhány hete az óra heti három alkalommal, még mindig az első témánál tartunk. Elvileg a vizsga 40%-ot ér és gyakorlatias, plusz valami prezentációkat kell csinálnunk csoportokban, órai aktivitás és jelenlét számít itt is. 

Aztán a Geografía-s tárgy. Ez a kedvencem, nem csak azért, mert kötelező kirándulás van Portugáliába, és olcsón szabadon választható kirándulás.. Minden egyes órán azt kivánom, bárcsak teljesen érteném amit mond a tanár, mert amennyit értek, azzal teljesen egyet is értek és nagyon érdekes megvilágításban adja elő.  Egészen érthetően beszél, elvileg miattunk próbál lassítani.. Eddig kicsit inkább történelemet tanultunk, átszaladt Európa történelmén, főleg földrajzi vonatkozásban, hogy mikor kik hol éltek, milyen államokban, országokban és az összefüggéseket próbálta kiemelni, még a nyelvekről is beszélt, elmagyarázta a magyar nyelvet is, hogy a finnugor nyelvcsaládba tartozik de nem hasonlit a finnre vagy az észtre, aminek külön örültem, mert itt sokan kérdezték már, hogy a magyar olyan mint a szlovák vagy a lengyel... Aztán például kitért az integrálódó Europára is, Törökország kérdésére, egyszerűen de ütősen magyarázta el.. Prezentációt kell tartanunk csoportokban egy országról, 4et kellett választanunk és megindokolni, hogy miért, és ő fog majd választani, hogy melyik indok volt a legmeggyőzöbb. Készített egy angol összefoglalót is, hogy hogyan mutassuk be az országot, lehet angolul is prezentálni, ami nagyon rendes tőle. De maradok a spanyolnál, mert sosem fogok megtanulni spanyolul, ha mindig angolul beszélek..

Aztán heti egyszer van angol óra, amit részben a sikerélményért választottam,elvileg középfokú turizmus szakmai nyelv, de nem nagyon tudnak középfokon a spanyolok.. Viszont a szókincse egész jó, fogalmam sincs pl. 10 féle hotel fajta angol elnevezése mit takar, vagy a repülőút alatt mi folyik, viszont mégsem olyan bonyolult megtanulni. A tanár rendes és nagyon nagyon szépen beszél angolul.. 

Végül van egy szintén nem túl bonyolult tárgyam angolul, ez arról szól, hogy hogyan használják a különböző cégek üzleti célokra a közösségi oldalakat, mint a Twitter, Facebook, stb. Elég unalmas, de nem nehéz és a kordinátorom tartja, itt nincs vizsga, csak több prezentációt kell csinálni és csak heti egyszer van..

Szóval egy spanyol és egy angol nyelvi óra, egy tárgy angolul és három spanyolul és mindez csak úgy saját örömszerzésből, válaszhattam volna sokkal könnyebbeket is,van akinek csak hétfőn és szerdán van órája pl.,  de akkor hazamennék egy alapfokú spanyol tudással, azt meg nem szeretném.. így azért kell tanulni rendesen de szerintem megéri :)

Egyébként azt hittem majdnem két hónap után sokkal jobban tudok majd spanyolul, de azért azt nem mondanám, h nem fejlődök. Most szótározgatok, hogy holnap többet értsek az órából. :)
 

Címkék: tárgyak

A bejegyzés trackback címe:

https://evelinhuelvaban.blog.hu/api/trackback/id/tr152389127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása