Hasta la vista, Espana!

 2011.02.11. 14:41

 Üdv. Alcalá de Henaresből, itt vagyok Esztiéknél. Este fél 8-kor indul a gépem, úgyhogy fél 11 fele már Budapesten leszek és Balázs vár a reptéren :) 

Már összepakoltam a bőröndömet, 32 kg körül van, a kézipoggyászom meg 11 körül. Remélem nem lesz belőle gond. Ha mégis, akkor kiveszek valamit és Esztiéknek adom. 

Az utolsó napom Huelvaban elég szomorkásan ért véget. Hazamentem a két vizsgámról (sajnos a spanyol nem sikerült jól, így még egy beadandót kell írnom) és nem volt otthon senki.. 9-ig ki össze kellett pakolnom a maradék dolgaimat és az egész házat kitakarítani.. Marco hamarosan hazaért és mondta, hogy ne aggódjak biztos nem sokára jönnek a többiek és segitenek.. aztán ő is látta ,hogy nem jönnek és elkezdte a konyhát takaritani.. Így végülis rendes volt és nem teljesen egyedül kellett, de eléggé rosszul esett a többiektől, vagyis inkább Dóritól, meg úgy minden összejött aznap.. Bár most így visszagondolva nem is értem, miért vártam, hogy bárki is segít majd.. Dávid megígérte, hogy visszatolják a bevásárlókocsikat, fél 9kor épp indultam volna, hogy visszatolom, ha már addig nem jöttek haza, de akkor pont megérkezett, és ezzel nem kellett foglalkoznom.

Aztán nem volt semmi gond, Diego visszaadta a kaukciót, és kivitt az állomásra. Dóri kikisért, elbucsuztunk.. Aztán reggel Madridban vártam kicsit, hogy kinyisson a csomagmegőrző, beraktam a cuccaim és elindultam Toledoba. Mindig is lenyűgözött ez a város és alig vártam, hogy személyesen is megnézzem, ne csak olvassak róla vagy képeket lássak. És valóban olyan, amilyennek képzeltem. Keveredik az arab, a keresztény és a zsidó kultúra, hatalmas történelme van.. Reggel fél 9-től délután 3-ig mindent megnéztem, kivéve a Greco gyűjteményt, azt nem találtam olyan érdekesnek. Láttam a zsinagógákat, a kolostort, bementem a katedrálisba, + az Alcazart is megnéztem. A város Medina része nagyon lenyűgözött. Olyan volt, mint Fez-ben a Medina, Marokkóban, csak új házak is voltak és sokkal rendezettebb, tisztább és egyáltalán nem félelmetes. Nagyon jót sétáltam a kis utcákon.. A zsidó negyednél egy kis parknál megláttam egy utat, ami egy szép füves részhez vezetett, lementem és ott ettem a szendvicseimet, miközben hallgattam ahogy csiripelnek a madarak és repülnek a folyó fölött. Tényleg gyönyörű ez a város.. 

Délután úgy gondoltam, még szét nézek kicsit Madridban, mert Esztinek 9-ig órája volt. Eleinte nem tetszett túlzottan Madrid, egészen addig míg el nem értem a Palacio Realhoz, a királyi palotához. Nagyon hosszú kígyozó sor állt előtte, nem is láttam először, hová áll sorba ez a sok ember. Aztán pár perc séta alatt az elejéhez értem, meglestem a jegy árát: ingyen volt. Beálltam pár lány közé és így bejutottam azonnal. Kicsit pofátlan vagyok, de hát megérte. Különösen a rokokó stilusú szobák tetszettek, igaz kicsit giccsesek voltak, de nem láttam még ilyen díszítéseket.. A király egyébként nem él itt, hanem egy kisebb palotában lakik Madrid külvárosaban, ezt diplomácia eseményekkor használják inkább, + múzeum. 

Bementem az Almudena katedrálisba, ami egy kripta is egyben, de nem voltam tőle elájulva, fényképeken sokkal szebb, világosabb, mint élőben. Azért különleges, mert neoklasszikus stilusú és tele van oszlopokkal a belseje.

Este elsétáltam még a Plaza Mayorra és a Gran Vían is szétnéztem, ez az egyik legforgalmasabb, üzletekkel teli, nyüzsgő utcája Madridnak. 

Este 9 körül értem Alcalába, már eléggé elfáradtam az egész napos gyaloglástól plusz az éjszakai buszon alvás sem volt sok..

Eszti, Réka és Norbi vártak már rám az állomáson és segitettek hozni a cuccaimat. Alcalá de Henares nagyon aranyos kis város, itt töltöttem az elmúlt két napot. Eredetileg tegnap is Madridba akartam menni, de annyira begyulladt a szemem, hogy inkább itt maradtam. Mostmár egész jó, mert vettem szemcseppet..

Indulnom kell, megjöttek a lányok, elkisérnek Madridba.. még lehet irok majd egy befejező bejegyzést a hétvégén.. De szívesen maradnék még itt Spanyolországban, szuper volt ez a félév.. 

Címkék: madrid utazás búcsú haza toledo alcalá

A bejegyzés trackback címe:

https://evelinhuelvaban.blog.hu/api/trackback/id/tr862653980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása