Azt sem tudom, hol kezdjem..

 2010.09.30. 22:37

 ... így hát belevágok a közepébe :) 

Végre elkezdődött a suli! Tudom, ez furcsán hangzik, hogy vártam, de így sokkal érdekesebb minden. Rengeteg mesélni valóm van! Az idő még mindig szuper, nappal 30 fok körül van, de estefele azért már 20 fok alatt van az idő.. hallom otthon sokkal rosszabb.. De említésre méltó, hogy az elmúlt egy hónapban az egyik nap már esővel is találkoztam!

Először mesélek az előző hétről, ekkor fejeződött be a spanyol tanfolyam. Nagyon örülök, hogy részt vettem rajta, hatalmas előnyben vagyunk mi, egyrészt a tanár szuper volt, rengeteget tanultam (mivel sokkal magasabb szintű csoportba kerültem, talán én tanultam a legtöbb újat) és sok új barátra, ismerősre tettem szert akikkel azóta is sokszor együtt megyünk el este.. És mire elkezdődött a suli, mi már ismertük a várost, az emberek érthetetlen andalúz spanyolját, volt lakásunk és szépen berendezkedtünk. Akik most jönnek, egyszerre élik meg a sulikezdést és a lakáskeresés sok nyűgjét-baját. 

A nyelvtanfolyam egyébként egy kis szóbeli vizsgával végződött. Sikeresen megtartottunk a prezentációnkat a flamencoról, egész jól sikerült, életem első spanyol nyelvű "nyilvános" megnyilvánulása volt.. :) Kaptunk egy papírt, hogy elvégeztük. Tök jó, hogy ugyanezzel a csoporttal folytatjuk tovább, heti kétszer lesz spanyol óránk, és a tanár is marad, aminek különösen örülök, mert tényleg jól tanit. 

Előző hétvégén pénteken elmentünk bulizni. Nagyon jól éreztem magam, szokás szerint sok új emberrel találkoztam. Általában Stephanie-vel, egy belga lánnyal és egy némettel, Janinaval szoktam lenni mostanában, akkor is együtt mentünk. Reggel 7 kor nem bírtam tovább, és hazamentem. Pedig megfogadtam, hogy addig maradok, amíg a spanyolok, de reggel hétkor még tele volt a club emberekkel...Totális időzavar van itt!

Az előző péntek egyébként egy érdekes nap volt, ugyanis ekkor költöztek be új lakótársaink. Egy magyar srác, akit ismertem kicsit mert ő is Külkeres ( nem voltam elragadtatva, hogy még egy magyar idejött..) egy olasz és egy török srác, akik alig beszélnek valamilyen idegen nyelven. Szóval "ideális" nyelvtanulásra ez a kis közösség.. De nem tudok mit csinálni, nem szólhattam bele. Nem örülök, hogy 4 fiú és 2 lány felállásban élünk, de van saját fürdőszobánk és saját szobám, szóval nem olyan rossz, muszáj megtanulnom, hogy nem minden úgy megy, ahogy nekem a legjobb..

Szombaton egész nap csak aludtam és pihentem, este pedig Janinanál voltunk 4-en lányok, filmet nézni. Angolul, egyelőre, bár ők lehet értették volna spanyolul is. Szerencsére a Love Actually c. filmet néztük, amit illik eredeti nyelven nézni és nem szinkronosan így értettem.. már hiányzott nagyon, nem szoktam filmet nézni. Mostanában tv-t sem néztem, a fiúk meccset néznek esténként..

Hétfőn elkezdődött a suli, de még azok az órák, amiket én hétfőre választottam, nem indultak, ezért benéztem mások óráira. Hát, nem semmi volt, de egész sok mindent megértettem. Az összes hétfői órán kihangsúlyozták, hogy aki nem tud jól spanyolul ne vegye fel az órákat. De kérdem én, hogy tanuljak meg spanyolul, ha alig van spanyol órám? Ezek egyébként a nyelvtanárok órái voltak, szóval csak kiváncsiságból néztem meg a barátnőimmel. 

Hétfő este megérkezett Juci és Barbi, két magyar lány akik nálunk vendégeskedtek pár napig, amíg szállást kerestek. Tele volt a ház, mert a cseh srácnak és a török srácnak is volt vendége, így 10-en voltunk összesen. Kedden már jól elfértünk, mert Dóri hazament egy hétre.. Nagyon szerencsések voltak a csajszik, tegnap találtak egy jó kis lakást és ma már át is költöztek. Jó volt, hogy itt voltak, sokat nevettünk együtt.. Nagyon boldog voltam, hoztak nekem tejfölt, 3 dobozzal! És nem romlott meg, annyira hiányzott már, az egyiket csak úgy megettem tésztával, mintha egy másik magyar pörköltöt evett volna, legalább annyira örültem.. Plusz hoztak lebbencs tésztát, delikátot és túrórudit, mert ezeket itt nem lehet kapni. Nem is gondoltam, ekkora öröm lesz hazai dolgokat kapni! Plusz Dóri szülei is kirándultak errefele, ők meg egy rúd Pick téliszalámit hoztak, amit én is ehettem.. szerintem a téliszalámi még otthon sem mindennapi.. :)

Kedden a suliban voltam, ekkor volt egy welcome breakfast azaz egy reggeli, valójában kávé, üdítő és sokféle csoki, plusz egy rövidke előadás.. Nem mondtak sok újdonságot, csak hogy be kell mennünk a helyi orvosi rendelőbe bejelentkezni, mielőtt még betegek lennénk. Majd jövőhéten elintézem, szerintem megvárom míg Dóri visszajön és akkor együtt. Kedden este elmentem egy házavató buliba, két ír lány és két német lány lakásáéra. Játszottunk ír játékot, (ismét sok új emberrel találkoztam - lehet ezt nem kellene mindig leírnom ? :) ) aztán elmentünk egy erasmusos partyba. Beszélgettem spanyolokkal is végre, bár még mindig nem tudok szépen beszélni, viszont tényleg sokmindent értek.. de próbálkozni kell!

A többség azért még mindig német.. Vicces volt, kétszer is németnek hittek a német srácok, csak úgy odajöttek hozzám és elkezdtek németül hadarni.. :) 

Szerdán országos sztrájk volt, mióta itt vagyunk minden felé láttuk a plakátját.. Néhány bolt nyitva volt, néhány zárva, szóval eléggé káosz volt.. Így suli se volt, kivéve este egy angol nyelvű órát, amit a kordinátorom tartott. Business Communication 2.0 a neve, valójában számítástechnika, a facebookról, twitterről és még ilyesmi oldalakról szól, hogy hogyan használják ezeket a vállalatok. Nagyon nem érdekel, de mivel a kordinátorom tartja, aki nagyon rendes, ezért nem hagyom ki, nem akarom hogy megharagudjon, és legalább ez nem olyan tárgy, amin megbuktatnak. 

Ma két órán voltam, mindkettő spanyol volt. Az egyiket biztos, hogy felveszem majd, nagyon tetszett. Geografía turística de Europa a neve, azaz vmi turisztikai földrajzos tárgy.. A tanár kifejezetten szereti, hogy sok országból vannak hallgatói, direkt kicsit lassabban beszélt és felajánlotta, hogy lehet angolul is írni esszéket, de persze én spanyolul fogok! :) És otthon írhatjuk meg a vizsgát, plusz lesz egy szóbeli felelet is, december közepéig lesznek órák, aztán választhatunk januárra időpontot, ami nekünk jó.. mert tudja, hogy karácsonyra hazamegyünk, stb. Szóval igazán rugalmas! És ami még jobb. Egy egynapos kirándulás Portugáliába KÖTELEZŐ :) mint gyakorlat. És a suli fizeti. Hát nem szuper? Emellett lesz egy másik kirándulás is, szintén Portugáliába, de több helyre is, szigorúan turizmus tanulás céljából, ez 3-4 napos és fizetni kell érte, de egész olcsó, olyan 60-70 euró körül, szállás,utazás, reggeli.. Mindenképp menni szeretnék! 

Holnap még lesz 2 órám délelőtt, egyrészt ez a földrajzos, másrészt egy Distribución Commercial, aminek a tanárja szintén elég nyitott és rendes. Nagyon jó, hogy rátaláltam ezekre a tárgyakra, mert így együtt tanulhatok spanyolokkal és külföldiekkel is egyszerre..

Jövöhéten indulnak a nyelvi spanyol órák, és lehet még angol órát is felveszek, már bőven meg van a kreditem, de ha már lehet, miért ne, nincs mit veszteni.. nem akarok úgy hazamenni, hogy nem tudok tökéletesen spanyolul és angolul ;) plusz jövőhéten lesz még egy Cultural bases of education c. tárgy, angolul, ami valójában nem üzleti, hanem arról szól, hogy tanítanak különböző országokban, és milyen kulturális különbségek vannak az oktatásban, ha jól tartja majd a tanár és szépen beszél angolul, felveszem, de ha nagyon pocsék kiejtéssel, akkor nem szenvedek rajta. Pl. a kordinátorom is hatalmas szókinccsel beszél angolul, de elég rossz kiejtéssel. 

Tényleg nagyon örülök a sulinak, nagyon izgalmas, a portugáliai kirándulástól teljesen bezsongtam.. :) 

Másrészt számolom vissza a napokat, 15 nap és jön Balázs! Még nem tudom pontosan a programot, ami biztos, hogy Faro-ba fog repülni, Portugáliába, ami kb.100 km Huelva-tól, de csak napi kétszer van busz, így egy napra "ottragadunk". Már le is foglaltam a szállást, nagyon olcsó volt, konkrétan fele annyi, mint az itteni ifjúsági szállón.. Igaz itt is közös fürdőszoba lesz a folyosón, de egy éjszakára teljesen jó. Aztán arra gondoltam, szétnézhetünk Portugáliában, Lisszabonban pl., de nagyon sok idő lenne hazajönni, ezért inkább kitalálok valami mást. Csak szerda reggelig marad, nem szeretném az egész vasárnapot utazással tölteni.. Amúgy van sok más ötletem, pl. Sevilla-ban sem voltam még, csak képeken láttam, hogy gyönyörű. És ez a város csupán egy órára van innen busszal. Sajnos elég drága a közlekedés, szinte jobban megéri bérelni egy autót többen. Sevillába diákigazolvánnyal egy oda-vissza út kb 3000 ft busszal.. de még a vonatot nem figyeltem. Itt nem adnak olyan sok kedvezményt a diákoknak, szerintem max. 20 %-ot. 

Most így hirtelen ennyi jutott eszembe, majd hétvégén igyekszem még írni!! Tényleg nagyon jól érzem magam itt, csak hiányoznak az otthoniak.. Még mindig sokat sétálok ( 45 percre van a Merced, ahol az üzleti tárgyaim vannak) megfogadtam, hogy amíg nem esik az eső nem veszek bérletet, mert más sportra nem tudom magam rábeszélni, a sétálás is valami. Most megyek aludni :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://evelinhuelvaban.blog.hu/api/trackback/id/tr292335913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása